Wednesday, November 7, 2012

AL-FATIHAH - PERGINYA SEORANG ABANG

Assalamualaikum semua.. dah lame aku tak tulis entry kan? kali nie terdetik hati aku nak tulis entry.. dua mggu lps.. smggu sebelum aku menduduki PSPM.. aku dikejutkan dengan abang dan kakak ipar aku kemalangan.. aku sangat terkejut.. kebetulan speaking MUET aku dah lepas.. so.. malam tue jgk aku pergi ke KL.. abang aku kemalangan di Pahang.. aku ke KL sbb kakak aku tggu aku pi sekali ke Pahang.. mak aku pon dari kelantan pi KL jgk.. esk hari sampai je kat KL.. slps bersihkan dri semua.. kitorg bergerak ke Pahang.. sampai je kat HOSPITAL TEMERLOH.. kitorang terus ke wad ICU.. alangkah sedih.. pilu hati aku bila tgk keadaan abg dan kakak ipar aku yang terlantar di atas katil.. hanya Allah yg tahu bagaimana perasaan seorang hambanNYA yang bergelar seorang adik apabila melihat abangnya yg sgt rapat dengannya terbaring di atas katil.. wayar2 bersambung sana sini.. aku menangis kerana terlalu sedih melihat keadaan abang aku mcm tue.. kakak ipar aku?? sama jgk keadaannya dgn abgku.. doktor bagitahu dua2 insan yg amat aku kasihi mempunyai peluang utk hdup 50/50.. 3 4 hari slps itu.. dengan kuasa Allah Taala.. kakak ipar aku sedar.. abang aku?? masih tdak sedarkan diri.. tapi badannya ada bergerak sedikit.. kakak aku suruh kitorang berbual2 dgnnya sbb dia dengar walaupun dia xsedarkan diri.. aku terpaksa mengambil PSPM di matrik pahang sedangkan aku adalah pelajar matrik penang.. namun disebabkan aku xnak berpisah dari keluarga.. aku mengambil keputusan untuk mengambil PSPM di matrik pahang.. belum smpat aku habis PSPM.. pada 31 oktober 2012.. abangku telah kembali ke Rahmatullah.. siapa sangka abangku yg baru setahun berkahwin.. umur pun baru 23 tahun telah meninggal kami buat selama2nya.. sedih? hanya Allah yg tahu.. namun aku sekeluarga tetap redha dengan ujianNYA.. dialah abang yg sgt rapat dengan aku.. dialah yang mengajar aku tentang dunia blog.. dialah yg mengajar aku tentang IT.. kehidupan aku byk dihabiskan dgnnnya kerana dia tggl dgn mak aku kat kelantan.. dia jugak yang menghantar aku semasa pendaftaran KMPP.. dia ada tulis chaiyok2 di lampu meja aku.. itu adalah kenangan yg sgt berharga.. aku berharap semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg soleh.. aminn.. AL-FATIHAH..
www.tips-fb.com

1 makhluk membebel ♥:

acikbuCUk... said...

bawak bersabar yer dik..al-fatihah dan takziah saya ucapkan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyrighted by belog.cik.gebu. design by cik gebu.