Thursday, May 15, 2014

REVIEW : HAKAK AND DERMALOGICA

Assalamualaikum uolsss... hye ollsss..

kerja gua siang malam mengadap natang laptop nie je... tak tahu nak buat hape since dah habis matrikss nie.. skrg tgh tggu result and opkos lol tgh tggu UPU.. harap2 dapat kos yang gua nak..ameen.. oh tujuan asal gua tulis entry memalam bebuta nie nak bagi review pasai produk yang gua pakai yakni DERMALOGICA.. gua tahu korang dengar je nama DERMALOGICA nie terus terbayang harganya yang sangat mahal.. harharhar.. iye iye.. sgt mahal doe.. tapi berbaloi la..sebab aku dah jenuh dah pakai produk itu ini.. tapi haprak pon takdak.. dulu yess gua pakai SF BEAUTY.. menjadi.. kulit flawless.. tapi kan tak tahu kenapa my kulit dah imune gamaknya macam takdak effect.. kulit putih tapi jerawat still visible okayh.. terutama area dahi.. oh lagi satu maybe sebab gua resdung.. sekarang nie pon dah kurang sikit sebab time duk matrik SEM 3 kalo tak silap gua ada buat bekam kat muka.. korang bayangkan tiga cup dia letak kat muka.. 21 kali dia buang darah kotor kat dahi.. 21 tue total untuk 3cup tue.. bygkan betapa byknya darah kotor kat dahi.. Alhamdulillah lepas sebulan nampak perbezaan.. dahi memang licin.. kih3.. tapi tapi cik jerrrr nie naik kat dagu pulakkss.. sobs sobs.. and dari situ tetiba timbul keinginan nak mencuba dermalogica sebab kat magazine ada iklan produk nie.. so survey punya survey.. ada positive feedback.. tapi ada jugak yang pakai tapi tak menjadi sgt.. yang tak menjadi tue yang perihal nak putih gebu.. yang gua nak cuba nie lain sebab nak hilangkan jerawat yang susah bebeno nak hilang..so gua pon pi la ASTER SPRING kat queensbay sebelah penang sanaaa.. 1st thing diorg akan buat face mapping di mana diorg akan analysed korg punya masalah muka.. diorg bagitaw muka gua nie oily tapi unhydrated sebelah dahi.. macam mna tue? gua punya dahi nie mmg senang nak naik jerawat tapi at the same time kulit dahi gua nie kering.. then diorg bagi gua trial kit for normal/oily skin..

inilah dia ghuperr trial/travel set yg gua beli.. harga dia.. err rm1++.. hikhok.. mahai oii tapi gua berjimat cermat so boleh la tahan dalam 3-4 bulan sbb gua jarang2 guna..kekadang sbb dah lambat nak pi kuliah so gua just tepek sunblock je...
THIS! benda nya kecik jaa.. dari kiri special cleansing gel, multi active toner, skin prep scrub, active moist and total eye care.

my review : 3mggu pertama mmg gua konsisten guna produk nie..alhamdulillah.. nampak perubahan sedikit demi sedikit although cik jerr yg harammjaddah susah nak hilang tue still visible tapi kecut sikit2.. kalo korang nak beli pek yang besauuu punya.. haruslah sampai 1k.. tapi dapat tahan sampai 6-8 bulan.. bagi gua jimat la jgk.. and yang gua nak tekankan kat sini dalam kit nie takde sunblock.. so kalo korang dah ada produk sunblock yg serasi better korang teruskan je.. macam gua nie.. dolu guna SF BEAUTY mana ada sunblock.. so gua prefer produk from dermalogica jugak.. melayang duyet gua untuk sunblock..

ehsan pakcik google.. malas nak snap..muahaha... oh yang sebelah kiri tue gua xpakai pon.. ini medibac range.. special for oily acne skin.. hoho


yang spf nie ada sorang amoy nie yang suggest kat gua since my skin nie uneven tone.. huahuahua.. gua tahu.. dah lama tahu sebenarnya.. nampak belang sangat muka.. biasa lah bila pakai tudung akan ada yang burn ..and ada yang terlindung.. so yang nie gua beli kat sunway carnival kat dermalogica bar.. lupa pulakss nak snap ngan amoy tue.. she is so friendly okeyh.. and dlm masa sebulan dia akan call gua tanya how my skin condition..oh she so concerned bout her customer.. mestilah kan.. nak cari duit.. u have to gain ur effort right? so lepas pakai dalam sebulann dua nie.. Alhamdulillah.. gua punya kulit dah nampak sekata although xde la putih melepak macam gua pakai SF BEAUTY dolu2.. just cerah macam asal.. hoho.. bila korang purchased any products.. diorg akan bagi free gift untuk korang cuba..

nie dia bagi sample untuk korang try.. mmg selalu kalo beli mesti gua akan tnya.. xde free gift ke.. hakhakhak.. buat muka tak malu.. hemo3.. and confirm2 la dapat oii..

ini pulakss overnight clearing gel for cik jerrr yang nokharom tumbuh mekar kat muka gua.. best owhh pakai.. sebab jerawat akan kecut sikit2.. harharhar *gelak setan* and then hilang..

masa gua beli overnight clearing gel nie.. that amoy ada bagi free facial treatment kat ASTER SPRING.. huahuahua.. happy hoi.. sebab facial dia nak dekat rm200 nyahh oi.. so gua pon buat la facial tue kat KBMALL sebab time tue gua balik kampung jap sbb ada appoinment ngan doktor gg.. so dikesempatan itu gua pi la buat facial.. hikhok sebab dia just bagi masa sebulan je dari tarikh pembelian.. akak yang tolong facialkan muka gua tue gua lupa doe.. tapi yang pasti akak tue melayu and bertudung.. lembut je.. best owh dia massage bagai.. gua sempat gak la tetido sat.. penat doe.. facial tue nak dekat 2jam gak.. mmg the best la akak tue buat.. dia kerjakan betul2 muka gua.. mmg dia seorg beautician yang betol2 terlatih sebab lepas buat facial no scarss okayh! im so impressed! sbb that's my 1st experiance buat facial sebab gua tak berapa percaya sangat facial yg ada kat sesetgh salun.. yes gua memang cerewet..cerewet bab penjagaan muka sebab muka gua tersangatlah sensitif.. salah produk habis cik jerr mencanak naik.. T_T ..  so sekarang nie bila dah habis belajar kat matrik..and duk umah goyang2 kaki.. gua juga mengamalkan mask madu+limau.. memalam gua pakai kat muka.. after sejam gua basuh and sapu overnight clearing gel tuh.. memang jerawat yang tumbuh pon terbantut tumbesarannya.. hikhok.. and also gua mengamalkan supplement ESP SHAKLEE and also K-COLLY.. haaa hambekk kau.. nak jaga kulit yang cerewet + sensitif punya pasal.. hohoho.. tue je la kot review gua perihal produk DERMALOGICA.. i dont know whether i want to continue or not using this product because it too expensive..harharhar.. tapi kalo ada duit lebih gua akan beli yang pek besar.. setakat nie just yg trial je mampu.. harharhar

muka gua yang dulu bukanlah yang sekarang.. pic paling latest.. nampak tak dahi tue? tinggal parut je.. skrg nie ada lagi cik jerr nak naik tapi macam segan2 nak tumbuh.. huhu.. ada cadangan tak nak hilangkan parut yang melampau kedegilannya??



this is my personal review.. takdak kaitan dengan yang hidup atau mati.. sharing is caring.. and maybe jugak kesan sesuatu produk itu depend individu.. ada yang menjadi ada yang tak..

14 comments:

Khamsi Abdullah said...

Panjangnye review.. dekat 1k tu.. nampak gaya kene stick ngan tangkai sirih la gini..saving..haha. Nak hilangkan parut? guna kulit kayu manis la. Asah blakang pasu (y bersih taw!) n calit kat tempat y ada parut.. tapi panas n perit sket rasa die..

syahassan said...

@Khamsi Abdullah
haha habis je yang tue igt nk tukar produk laen.. rabak duyet den stick lelama.. hahaha erm kayu manis tue dolu2 pernah try.. mmg menjdi tapi pedih.. T.T

Khamsi Abdullah said...

@sya hassan tapi kan, rasa macam nak buat balik r pakai kayu manis tu sebab kesan dia cepat..

Cik Suheela said...

fuyooo cik soyah gebu pakai produk mahal...heeeee cam best je...

syahassan said...

@Khamsi Abdullah
alaa bestnya kesan cepat.. sbb bila gua pakai ambik masa lama oo.. sobs sobs.. and sometimes muka burn.. T.T

syahassan said...

@Cik Suheela
hahaha best sebab muka elok sikit tapi poket kita rabak dibuatnya.. sobs

Khamsi Abdullah said...

@sya hassan muka burn? burn af ke? aha.. muka burn sebab tak cuci betul2 sebelum tenyeh menda tu kot.. ke ko gi letak kerosene dan bakar muka..? Bahaya la ko ni..

syahassan said...

@Khamsi Abdullah
hah? lol kesilapan teknikal wei.. miahaha gila ko nk bakar muka.. baek la iolss simbah acid teross.. wakaka..

Unknown said...

Assalamualaikum.
saya sarah.
Saya ada jualnscrub homemade utk kulit yg gebu halus dan lembut.
bahan scrub saya jual juga organik.
bahan yg simple tapi hasil yg sgt puas hati.
segala parut dan bau badan juga akan hilang jika rajin guna.
Scrub saya homemade. Jadi harga nya yg berbaloi akan memuas kan hati awak.
jika berminat wassap saya ya. 011 2340 3277 nama zara.
Kalau awak guna then promote di blog, kite leh cerita harga k.
Sorry ganggu. Thank you for ur time.

Anonymous said...

Korang cari dermalogica products? Meh visit for great deals... Kompom korg puas hati. http://www.lahbeauty.com/rewardpoints/index/goReferral/referrer/163/

Anonymous said...

http://www.lahbeauty.com/rewardpoints/index/goReferral/referrer/163/

Anonymous said...

As salam,nk tnya ada tak sesapa nk beli produk dermalogica?Saya beli n baru pkai 1bln tp xsesuai dgn muka..nk buang syg sbb mhl produk tu..so sesapa nk saya nk jual murah jer..free postg lg..Msj/wassap 0125689294

LaLa ZS xOxO said...

salam , awak beli produk dermalogica apa je ?

Fatin Amirah said...

nak taanyaa.. buat bekam dekat mana? sakit tak? ada kesan tak lepas tu?

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...