Sunday, November 21, 2010

edisi siasat bersama cik gebu - ada apa ngan 26 haribulan??

ari nie skali ag aq melayangkan duit$$ aq tuk beli KFC..giler bgai..boleh pokai aq law gni.. ok2.. itu kiter citer laen kali.. hari nie munyer cer..pagi xd.. lps smayang subuh.. aq sambung tido blik.. ngantok babe.. mawnya xngantok koz smlm aq tido pon da nak dkat pkul 4.. biase r babe.. berBLOGWALKING di pagi buta.. (sian kat PAGI..xpsl2 dpt title buta).. ok2..berblik kpd topik kiter xd.. sdg enak aq diulit mimpi di pagi nan indah itu.. tetibe henpon cap ayam aq neh berbunyi.. (igt kan balak aq yg anto msj..eh2.. bila mse lak ko ad balak neh..perasan tol lah minah neh!!).. tpi disebabkan kengantokan yang amat... aq bior kan je.. lantak r sape pon yg anto.. law kol aq 2..xpe r gak.. aq angkat la jgk.. tpi tepon aq 2..bukan skali je bunyi..tpi byk kali.. aq pon celik la.. dlm keadaan yg sgt mls..aq bgn ngan muka yg mmg nak tido + rmbut yg serabai.. uihh..law prince charming aq ad kat dpn..malu siot weii..then terkejut giler weii.. rmai yg anto msj sme.. yakni..

1. 26 DISEMBER 2004 - tsunami di Acheh
2. 26 MEI 2006 - gempa bumi di Jogja
3. 26 JUN 2009 - gempa bumi di Tasik Malaya
4. 26 OKTOBER 2010 - tsunami di Mentawai + merapi meletus

sebenarnya ad byk peristiwa yg terjadi pd 26 hribln..cume xsmpat nak kaji.. menurut msj aq trima 2.. ianya berbunyi cam nih 'ternyata dlm al-Quran surah ke-26 yakni surah ASY-SYU'ARA yg isinya berbicara tentang azab Allah'.. meremang bulu roma aq.. mak aq kate.. skunk neh.. byk dah tanda2 kiamat kecil yg berlaku.. dan bala yg menimpa pon disebabkan perbuatan maksiat yg berleluasa.. astagfirullah.. takot aq rase.. negara kita pon skunk neh.. byk gak maksiat berleluasa.. berzina + pembuangan bayi yg smkin meningkat.. pergaulan bebas.. subhannalah.. kdg2 org yg xberdosa pon terkena tempias balanya skali.. aq mitakk jauh la..tpi yg aq heran nye.. byk kejadian berlaku pd 26 hari bulan.. apakah rahsia di sebalik 26 haribulan neh?? dan apakah yg akan berlaku pda hari Jumaat ini yakni 26 NOVEMBER 2010?? wallahualam..itu semua adalah rahsia Allah Taala.. =p


psstt : mata aq tros celik seluas2nya lps bace je msj neh.. *0_0*
www.tips-fb.com

3 makhluk membebel ♥:

Fakhrur Razi berkata said...

owh ye ker o.O
nauzubillah
ak xpernah perasan plak oh

sya hassan said...

a'a la dowh..
terkejut aq weii..

Unknown said...

Dlm Al-Quran Juz ke 26 tiada ayat seperti di atas, yg ada hanya dlm Bible Alkitab, surah Hagai 2:6.

Sebab saya tgk benda ni disebarkan secara meluas kat fb dgn whatsapp, bila google rupanya sumber dari bible, takut propaganda dari org kristian.

Saya tak arif, tapi saya rujuk www.surah.my utk terjemahan Al-Quran

Terjemahan bible boleh rujuk http://alkitab.sabda.org/bible.php

Mmg betul semua yg berlaku atas Kekuasaan Allah. Tapi msg di atas tu adalah propaganda.

Ayat yang disebarkan di atas tu mmg petikan asal dari ALKITAB. “Sedikit waktu lagi Aku akan menggoncangkan langit dan bumi, laut dan darat”. Ini propaganda niat Jahat utk org merujuk dan mempercayai ALKITAB.

Berhati2 lah kwn2, Juzuk 26 surah ape n ayat berape?

Message yang di foward brkenaan peristiwa yang brlaku smpena tarikh 26 tu BUKAN dari quran sebenarnya ia dr sumber BIBLE..

Ni terjemahan dari BIBLE:

2:6 (2-7) Sebab beginilah firman TUHAN semesta alam: Sedikit waktu lagi maka Aku akan menggoncangkan langit dan bumi, laut dan darat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyrighted by belog.cik.gebu. design by cik gebu.