Monday, November 19, 2012

Fesyen + Tudung => Cover Our Aurat

Assalamualaikum dan salam sejatera semua..





hari nie sebenarnya I have no idea untuk update blog.. tapi ntah nape.. tetiba terdetik di hati nak buat entri pasal fesyen tudung terkini.. sekarang nie berbagai fesyen tudung yang berada di pasaran.. tudung bawal yang dahulunya pernah merosot dek kerana kemunculan tudung express.. sekarang ini telah muncul kembali dengan tudung bawal berton.. ada yang 2 ton.. ada yang 3 ton.. dan ada juga yang disulam di kepala tudung.. dan sekarang nie jugak macam2 fesyen tudung yang direka oleh2 hamba2 Allah di luar sana.. hal ini sedikit sebanyak dapat membantu mereka2 yang masih lagi tidak bertudung untuk bertudung yakni menutup aurat.. hidayah Allah adalah rahsiaNYA.. siapa tahu mereka mungkin adalah hambaNYA yang bertuah yang dipilih Allah untuk diberikan hidayah olehNYA..

mereka bertudung semata2 mengikut fesyen dan bukan kerana Allah.. mereka terlepas daripada dosa tidak menutup aurat.. tetapi mereka tidak mendapat pahala kerana niat bukan kerana Allah - USTAZ AZHAR IDRUS 

sepatutnya kita perlu sedar bahawa setiap perbuatan kita hendaklah dilakukan semata-mata kerana Allah Taala.. hal ini sedikit sebanyak dapat mengelakkan diri kita daripada melakukan kemungkaran.. sesungguhnya kita bukanlah hambaNYA yang maksum seperti Rasulullah.. sering membuat kesilapan.. namun hal ini dapat mematangkan kita dan dapat mengajar dan mengenali tentang Tuhan Yang Maha Esa yakni Allah Taala.. :)

Justeru.. wahai sahabat2ku sekalian.. lets cover our aurat because Allah.. xsalah nak berfesyen.. asal menutup aurat.. dan niatlah kerana Allah.. I'm not the perfect person.. but I'm only give my opinion about tudung and cover the aurat.. kebanyakan mereka yang dipilihNYA untuk mendapat hidayah.. mereka bermula daripada menutup aurat di kepala yakni bertudung.. dan lama-kelamaan mereka semakin melabuhkan tudung mereka.. seterusnya melonggarkan pakaian mereka dan memastikan pakaian mereka tidak jarang.. SubhanAllah..

saya sering melihat Sham Kamikaze tweet di twitternya..
"Kepada sahabatku yang baik dan belum menutup aurat, silakan menutupnya ya :-) Allah Maha Pengampun"
amar makruf nahi munkar.. Allahuakbar.. sesungguhnya Rasulullah pernah bersabda

"sampaikanlah dariku walau sepotong ayat"

saya pasti kebanyakan anda semua tahu tentang penghijarahan sham kamikaze kan? Allahuakbar.. SubhanAllah.. siapa sangka beliau mendapat hidayahNYA..dan sekarang beliau betul2 mendalami tentang ilmu agama.. beliau pernah datang berceramah ke kolej saya yakni KMPP.. beliau berkongsi tentang ilmu yang dipelajarinya.. dan jika dahulu rakan2nya kebanyakannya artis.. namun sekarang ini sahabat2 beliau adalah para ulama2.. ustaz2.. SubhanAllah.. lihatlah betapa besarnya kekuasaan Allah..
tak wajib pakai tudung tapi tutup aurat itu yang wajib.. nak pakai tudung saji pon takpe - USTAZ AZHAR IDRUS

2 comments:

wisata bakti alam said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Senyuman adalah sedekah yang indah, karena dengan sedekah senyuman, manusia takkan pernah merasa berhutang apa-apa dan tak kan membuat orang lain merasa terhina
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...