Thursday, March 15, 2012

ADA APA DENGAN 21 MAC 2012?

assalamualaikum..

await pulak dengan tarikh 21 mac neh?? -.-'?*tetibe terkeluaq loghat utagha.. hehe sebenaqnya.. itulah tarikh yang blh diibaratkan antara hidup dengan mati.. *bak kata kawan cheq.. errkk.. ye ke?? maybe la kot.. actually.. ianya berkaitan dengan cita2 je.. 21 MAC 2012.. tarikh yang ditunggu2 oleh semua calon SPM 2011.. tarikh keluarnya result SPM.. agagaga.. takut?? nak kata takut.. xdelah takut sgt.. gementar tue ade.. then skunk neh.. berdebar2 tue adalah skit2.. cheq xtaw la apo yang cheq rasa.. rasa mcm biasa2 je.. mcm xdak apa2 yg berlaku.. cheq berserah kepada Allah SWT.. insyaAllah.. cheq reda dapat berapa pon.. asalkan result tue dapat dekatkan diri cheq dengan Allah SWT.. xnak la kalo kita dapat result cemerlang mcm mne skalipun.. last2 kita lupa Allah.. SANG PENCIPTA kita.. for what we got an excellent result for SPM.. but we forgot HIM?? lastly we got nothing.. di dunia.. mungkin kita menikmati kesenangan.. tapi itu cuma sementara je.. kita skunk neh berada di dunia akhir zaman.. bila baca berita.. ada je pembunuhan sana sini.. terbaru.. budak lima tahun dibunuh dan dibakar.. saudara seagama dengan kita pula ditindas seperti mana yang berlaku di IRAQ.. PALESTIN dsb.. dan sedarkah kita bahawa sudah banyak tanda2 kiamat kecil yang telah ditunjukkan oleh Allah SWT.. tsunami.. gempa bumi.. dll.. tidak takutkah kita dengan balasan ALLAH SWT di dalam kubur dan tentunya di akhirat nanti? kepada mereka yang kufur.. NERAKA adalah tempat mereka.. dan bagi orang2 yang beriman.. JANNAH lah tempat mereka.. Ya Allah sesungguhnya aku takut akan azabMU.. ampunilah dosa2 ku.. ampunilah dosa2 kedua ibu bapa ku.. ampunilah dosa2 muslimin dan muslimat.. jauhkanlah kami dari api neraka.. sesungguhnya setitik api neraka mampu membakar bumi ini.. maka sedarlah wahai saudara2 ku sekalian..segeralah bertaubat.. sesungguhnya sebesar mana pun dosa kita.. Allah itu Maha Pengampun.. INSYAALLAH.. akan diampunkan dosa2 hambaNYA..


nota iman : "Serulah kepada jalan TUHAN-mu dengan cara hikmah dan memberi nasihat yang baik, dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang sebaik-baiknya. - (Maksud dari Surah An-Nahl, Ayat 165)"Sampaikanlah dari(ajaran)ku walaupun (hanya sekadar) sepotong ayat. - (Maksud dari Hadith Nabi)



www.tips-fb.com

0 makhluk membebel ♥:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
copyrighted by belog.cik.gebu. design by cik gebu.