Sunday, May 29, 2011

kemalangan yang menimpa gua

heyyooo!! allo2.. fuhhh.. akhirnya blog impian gua terbina jua.. nmpak mcm budak2 tapi i like dowh.. sbb gua mmg budak lagi kot.. keh3.. erm entri kali nie gua nak share something dgn korang.. korang pernah tak terlibat dengan kemalangan?? ikut la dengan apa-apa pon.. dgn motor ke dgn kereta sekalipun.. pernah tak?? actually dolu2.. mase gua kecik2.. dalam 4 5 tahun kot.. gua pernah terlibat dengan kemalangan.. mase tue gua dgn family gua nak pi hantar kakak gua masuk kolej kat Perak.. so dekat Grik kot..bapak gua nak potong la trailer panjang.. tapi xlepas sbb ade kereta dtg dari arah bertentangan.. serius cuak weyh.. maunya tak cuak.. then bapak gua terpaksa masuk bawah trailer.. korang boleh bayang tak korang duk bwh trailer!! kalo tak masuk kat bwh trailer mawnye bertembung dengan kereta lain.. semua yg ade kat dalam kereta dah cuak.. gua plak nanges.. terkejut giler.. masuk terperosok masuk bawah trailer tue.. mmg kuat la bunyi rempuhan kereta gua dengan trailer tue.. tapi Alhamdulillah.. Allah masih nak pelihara kitorg sekeluarga di muka bumi nie.. bapak gua berjaya jgk keluar dari trailer tue.. bila sampai kat kolej akak gua.. semua org pandang ke arah kereta kitorg.. terkejut.. kawan2 akak gua opkos la dtg serbu tanya akak gua apa yang jadi.. gua tak tahu la akak gua citer ke tak.. fuhh.. peristiwa tue mmg gua takkan lupa sampai mati.. ngeri weh..


gua tulis entri neh sebab banyak sangat kemalangan yang terjadi depan mata gua.. hari Rabu lepas kalo xsilap gua.. sorang pakcik kemalangan dengan budak sekolah.. pakcik tue kena hempap dengan motor.. SubhanAllah.. siyes gua terkejut.. tapi rasenye pakcik tue ok kot.. cume maybe mengalami cedera ringan.. kepada korang2 yang bawak motor ke kereta ke.. ape2 je lah.. hati-hati eak.. ingatlah kat insan kesayangan korang.. ;p



6 comments:

sarah mohamad said...

mintak di jauhkan lah daripada accident ni.

adan said...

perghh... baca entri ni dah rasa macam filem fast n furious la pulak.. bawah trailer tuuu... ngeri okay! ingatkan dala filem je..

nasib baik tak pape... syukur la..

MiZ Rayy said...

ngerinyaa.. aku bru terbabas ckt dh gelabah, apath lg klau smpai msok bwh trailer.. mau kna heart attack aku..

Syukurlah.. Berpantang maut sblum ajal..

Jangan Kalot said...

Berhati-hatilah anda.

Gebunya blog ni. :D

Unknown said...

gila ah!! ko mmg dah diambang maut tu, syukur selamat.. macam mane leh masok bawah trailer ek?? aku xdpt bayang.. kire bumbung kete terok la kan?? mmg miracle lah korg leh selamat.. alhamdulillah2.. nauzubillah la .. aku alhamdulillah xpnah involve dalam acciden lagi

Syahirah Suhaili said...

waiseh..dasyat gak kajadian tu..hoho..syukur lah semua xde pape..

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...